Basın Bülteni

Yakıt sisteminde korozyon nasıl oluşur?

Korozyon, yakıtta bulunan suyun sonucudur. Bu, tankın iç duvarlarında meydana gelen su yoğunlaşması, kirli yakıt veya depo doldurma sırasında yapılan dikkatsizlik nedeniyle oluşabilir. Bir aracın uzun süre hareket etmeyişi, sistemde daha fazla yoğunlaşma meydana gelmesine neden olabilir. Bu nedenle, mevsimsel ve düzensiz kullanılan araçlar özellikle etkilenir.

Laboratuvar ortamında, “çelik parmak testi” korozyonun ne kadar hızlı oluştuğunu gösterir. Bu testte, bir çelik çubuk, içine %10 su eklenmiş nafta içeren bir kaba asılır. Ardından cam kavanoz, 60°C’lik bir fırına yerleştirilir. Sadece 24 saat sonra, çelik çubuk pasla kaplanır.

Ancak, önerilen miktarda LIQUI MOLY katkı maddesi naftaya eklendiğinde test sonuçları oldukça farklıdır. 24 saat sonra çelik parmakta tek bir pas lekesi dahi yoktur. Katkı maddeleri, moleküler düzeyde bir film oluşturur ve bu film metal yüzeylerine yerleşerek metali korozif maddelerden korur.

Katkı maddelerinin sunduğu çözüm

Araba, klasik arabalar, karavanlar ve ticari araçlar
Otomotiv, klasik araç, kamp ve ticari araç sektörlerinde, Super Diesel Additive katkı maddemiz, dizel motorlar için ideal korozyon koruması sağlar; Injection Cleaner veya Petrol Stabilizer ise benzinli motorlar için uzun süreli duraklamalarda koruma sağlar.

 

 

 

Motosiklet, ATV, araç ve skuter
Motosiklet tankını paslanmadan korumak için Motosiklet 4T Katkısı ve Motosiklet 2T Katkısı düzenli olarak uygulanmalı, ayrıca Motosiklet Benzin Sabitleyici da mevsimsel duraklamalar sırasında kullanılmalıdır.

 

 

 

Tekneler
Marin Süper Dizel Yakıt Katkısı dizel motorlar için, Marin Benzin Sistem Temizleyici benzinli motorlar için ve Marin Benzin Stabilizatör’ü deaktive edilme sırasında tekneler için güvenilir ve uzun süreli koruma sağlar.

 


Kaynak:

https://www.liqui-moly.com/en/products/tips-and-topics/prevents-corrosion-in-the-fuel-system.html