Basın Bülteni

LIQUI MOLY, Ulm’deki üretiminin genişletilmesine 8 milyon Euro yatırım yapıyor

LIQUI MOLY GmbH Genel Müdürü Günter Hiermaier, gelecekte yeni üretim binasında doldurulacak katkı maddesi kutularını sunuyor

LIQUI MOLY, Ulm’deki üretiminin genişletilmesine 8 milyon Euro yatırım yapıyor.

Üç yeni katkı maddesi dolum tesisi maksimum üretim kapasitesini yüzde 40 artırıyor.

LIQUI MOLY, Ulm’deki genel merkezinde yeni bir bölüm açıyor: Genel müdür Günter Hiermaier ve Dr. Uli Weller, katkı maddesi üretimi için üç modern dolum tesisi ve ek ofis alanları ile yeni binayı açtı. Yeni makineler, maksimum üretim kapasitesini haftada 346.000 kutudan 481.000 adede kadar artırıyor. Genel Müdür, siyaset, ekonomi, medya ve iş gücü temsilcilerinin önünde, “Başlangıç çizgisi, ortak ciro hedefimiz olan 1 milyar Euro’ya giden yolda bir kilometre taşıdır” dedi.

LIQUI MOLY, yeni açılan katkı maddesi üretimine 8 milyon Euro yatırım yaptı. Bunun 3,4 milyon Euro’su anahtar teslim binayı yansıtmaktadır. Üç yeni dolum tesisinin maliyeti 3,1 milyon Euro’dur. Konveyör teknolojisi ve paketleme robotları 1,4 milyon Euro tuttu Bu makineler önümüzdeki yıl içinde tamamen kurulacak ve işletime alınacaktır. Katkı maddeleri motorların temiz yakıt yakmasına, daha az zararlı madde emisyonuna ve daha uzun kullanım ömrüne katkıda bulunur. Bunlar önleyici veya sorun çözücü olarak faydalıdır. LIQUI MOLY, tüm katkı maddelerini Ulm’de geliştiriyor ve orada üretiyor.

LIQUI MOLY'nin yeni dolum tesislerinde 150 ml ila 1 litre büyüklükteki katkı maddesi kutuları dolduruluyor

“Bu yatırımlar Ulm tesisine ve dolayısıyla Made in Germany’ye olan bağlılığımızdır. Günter Hiermaier, “Daha fazla iş yaratıyoruz ve insanlara uzun vadeli bir perspektif sunuyoruz”, diyor. Makineler elbette çalışanları etkiler, ancak varsayılandan farklı olarak: Yeni makineler daha az insan anlamına gelmez, aynı zamanda daha fazla üretim yapıldığı için diğer alanlarda da istihdam artışı anlamına gelir. Ve çalışma koşulları daha da iyileştiriliyor. “LIQUI MOLY modern bir işveren. insanların bizimle kendilerini iyi hissetmeleri gerekiyor. Bu bizim kendimize olan iddiamız.” dedi. Bu nedenle iki kata dağıtılmış 400 metrekarelik üretim alanının yanı sıra üçüncü katta en modern ofisler için 200 metrekarelik bir alan oluşturuldu.

İnşaat aşamasında koşullar pek hoş değildi. Mevcut üretim ve idari bina arasındaki üretim binası işletim sırasında inşa edildi. Zor koşullar altında, iş hazırlığı ve üretimde çalışanlar operasyonu yüksek devirde sürdürdü. Günter Hiermaier, “Bu nedenle onlara ve tüm proje sorumlularına çok teşekkür ediyorum”, diyor. LIQUI MOLY Genel Müdürü, 2018 yılının başından beri LIQUI MOLY’ye bağlı olan Würth Elektronik Genel Müdürü ve Würth Grubu Başkan Yardımcısı Jörg Murawski’ye de teşekkür etti: “Würth, tüm kararlarda bize özgürlük sağladı, bize güvenlik ve ayrıca çok fazla bilgi birikimi verdi. Projenin tüm aşamalarında Würth bize destek oldu ve kazançlı işbirliği ve bize duyduğu güven ile bizi güçlendiriyor.”

Şirketin merkezi gibi yeni bina da Ulm’ün Lehr bölgesinde bulunuyor. 1957 yılında şehir merkezinde kurulan şirket, 1978 yılında merkezini Ulm’ün kuzeyine taşıdı. Hızlı ve sürekli büyüme ve bunun sonucunda ortaya çıkan alan ihtiyacı bu karara yol açtı. O zamandan beri burada geliştirmeden üretime ve idareye kadar tüm alanlara ev sahipliği yapıyor.

LIQUI MOLY, Ulm’da bulunan küçük bir şirketten, ürünleri 150 ülkede satılan küresel bir oyuncu haline geldi. Şu anda Ulm’daki şirket merkezinde 408 kişi çalışıyor. Dünya çapında 1093. Günter Hiermaier: “33 yıl önce başladığım, sadece 30 çalışanı olan ‘küçük katkı maddesi şirketi’ 2022 yılında 800 milyon Euro ciroya ulaşan bir şirket oldu.” Yakında 1 milyar olacak. Hedefimiz budur. AB’deki pazarın uzun vadede değişmesi beklense bile, genel müdür muazzam bir büyüme potansiyeli görüyor: “2035’ten sonra da araç filosunun büyük bir kısmı geleneksel olarak çalıştırılacak. Çünkü içten yanmalı motor pazarı paralel olarak büyümeye devam ediyor. Bu genellikle unutuluyor.” Danışmanlık şirketi Frost & Sullivan’ın tahminine göre dünya çapında petrol ihtiyacındaki artış daha da belirgin. Şirket, 2018 yılında 15,5 milyon tondan 2040 yılında 22 milyon tona kadar artan bir tüketimi tahmin ediyor. Ardından eğilim artmaya devam ediyor. “Bu hesaplamalar, satılan tüm araçların küresel elektrikli araç satışlarının yüzde 20’sini oluşturacağını varsayarak yapıldı. Bu nedenle katkı maddesi üretimimizi modernize ettik ve kapasiteleri artırdık,” diyor Günter Hiermaier.

Katkı maddesi üretiminin genişletilmesi onun için muazzam bir adım. Mevcut makine parkıyla istisnai yıllarda 150 ml’den 1 litreye kadar 18 milyon kutu dolduruldu. Gelecekte yaklaşık 25 milyon adet üretilecek. ©ki çok eski makine hurdaya çıkarıldı. “Sevgi dolu bakım sayesinde onlarca yıldır hizmet veriyorlar. Ancak gerekli çıkış miktarları artık sağlanamıyordu”, diyor Günter Hiermaier. Üç yeni tesis daha güçlü ve daha az bakım gerektiriyor; bu da büyümeye devam etmek için gereken donanım.

LIQUI MOLY hakkında

LIQUI MOLY yaklaşık 4000 ürünüyle, otomotiv kimyasalları alanında dünya çapında benzersiz derecede kapsamlı bir ürün yelpazesi sunuyor: Motor yağları ve motor katkıları, gresler ve pastalar, spreyler ve otomobil bakım ürünleri, yapıştırıcılar ve sızdırmazlık maddeleri. 1957 yılında kurulan LIQUI MOLY bütün geliştirme ve üretim süreçlerini sadece Almanya içinde gerçekleştiriyor. Orada tekrar tekrar en iyi yağ markası olarak seçilmektedir. Şirket, ürünlerini 150 ülkede satışa sunuyor. Şirketin 2022 yılında yaptığı ciro 800 milyon Euro.