Basın Bülteni

Mazda ve Toyota modelleri için yeni motor yağı: LIQUI MOLY Special Tec AA 0W-8

Bu düşük viskoziteli, birinci sınıf yağ, maksimum yakıt tasarrufu potansiyeli ve yüksek motor koruması sunuyor.
Yeni yağlama maddelerinin geliştirilmesi son hız devam ediyor. LIQUI MOLY, Special Tec AA 0W-8’le şimdiye kadarki en ince motor yağını piyasaya sürüyor. Oliver Kuhn,
“kesinlikle maksimum yakıt tasarrufu ve aynı zamanda motor için kapsamlı koruma sunuyor” diyor. Kendisi, LIQUI MOLY’nin yağ laboratuvarı yardımcı müdürü.
LIQUI MOLY Special Tec AA 0W-8, Mazda ve Toyota’nın hibrit modelleri için gerekli olan, en modern JASO GLV-1 standardına uygundur. Ürün adındaki AA kısaltması, araçlarla ilgili bir
bilgi veriyor. Asya ve Amerika anlamına geliyor. “Japon otomobil üreticileri yakıt tasarrufuna her zaman çok açık olmuştur. 0W-20’yle başlayan, düşük viskoziteli yağlar için itici güç
buydu,” diyor Oliver Kuhn. Bu viskoziteler sadece benzinli motorlar için mümkün olduğundan, güneşin doğduğu ülke her zaman bu özel motor yağlarının geliştirilmesinde öncü rol
oynamış.Bu, hibrit motorlu araçlarda da geçerli. Modern motorlar gitgide daha modern bir motor yağına ihtiyaç duyuyor, bu nedenle endüstri bunun geliştirilmesine büyük yatırımlar yapıyor. Hibrit araçların motor yağı konusunda özel talepleri var. Bu agrageler daha küçük ama daha az değil, aksine daha çok zorlanıyor diyor
Oliver Kuhn : “Çoğu zaman böyle bir motorun yüksek devirlerle, yani soğuk durumdayken harekete geçmesi gerekiyor. Bu, su girişinin kapısını açıyor. Oksidasyon direnci, ısı ve
korozyon koruması, yağlama maddesi gelişimine dahil olan ek parametreler. Sonuç olarak katkı maddelerinin ve aynı zamanda baz yağın seçimi daha farklı oluyor. Aynı kalan en
yüksek kalite temel şartlardan biri, toleransların hareket alanı son derece düşük.”

Yeri gelmişken yüksek performans sporuyla bir karşılaştırma yapalım: Üst düzey atletlerin yarışlarında, ayrıntıları da doğru yapan kişi burun farkıyla önde oluyor.
Gelişim beklentisi: “0W-8 şu anda en düşük viskozite sınıfı,” diyor LIQUI MOLY uzmanı. “Daha derine inilebilirdi ama girilecek külfet inanılmaz yüksek olurdu. 2015’te viskozite sınıfları ‘Society of Automotive Engineers (Otomotiv Mühendisleri Topluluğu)’ (SAE) tarafından 0W-16 /-12 /-8 olarak aşağı doğru genişletildi. API’de buna uymak mümkün değildi. Bu nedenle ILSAC GF-6B normu tanımlandı, ancak bu şu anda yalnızca SAE 0W16’ya kadar uzanıyor. Buna paralel olarak Japanese Automotive Standards Organization
(Japon Otomotiv Standartları Organizasyonu) (JASO), ekstra düşük viskoziteli yağlar için JASO GLV-1 (Gasoline Low Viscosity) adında, yeni bir spesifikasyon geliştirdi. Bu, şu anda
geçerli olan standart. Bu arada Avrupa’da, yeni LIQUI MOLY Special Tec AA 0W-8’e yönelik büyük bir talep var. Toyota araç el kitabında, maksimum yakıt tasarrufu sağlayan bir yağ olmasını öngörüyor. Bu nedenle markalara bağlı servisler ve galeriler yakıt tasarrufu şampiyonunu dört gözle bekliyor.

 

LIQUI MOLY hakkında
LIQUI MOLY yaklaşık 4000 ürünüyle, otomotiv kimyasalları alanında dünya çapında benzersiz derecede kapsamlı bir ürün yelpazesi sunuyor: Motor yağları ve motor katkıları,
gresler ve pastalar, spreyler ve otomobil bakım ürünleri, yapıştırıcılar ve sızdırmazlık maddeleri. 1957 yılında kurulan LIQUI MOLY bütün geliştirme ve üretim süreçlerini sadece
Almanya içinde gerçekleştiriyor. Orada tekrar tekrar en iyi yağ markası olarak seçilmektedir. Şirket, ürünlerini 150 ülkede satışa sunuyor. Şirketin 2022 yılında yaptığı ciro 800 milyon Euro.