Genel

LIQUI MOLY Formula 1’de kalıyor

LIQUI MOLY Formula 1’de kalıyor

Alman yağ üreticisi, yarış serisiyle üç yıllık sözleşme imzaladı. Bu, şirketin geçmişindeki en büyük sponsorluk anlaşması.

LIQUI MOLY, Formula 1’deki angajmanını uzatarak yarış serisiyle 2022 sonuna kadar sözleşme imzaladı. Tüm yarışların yarısında Alman motor yağı ve katkısı üreticisinin reklam bantları yer alacak. LIQUI MOLY Genel Müdürü Ernst Prost, “Şimdiye kadar hiç medyada bu kadar etkili bir sponsorluk anlaşması yapmamıştık.” diyor.

LIQUI MOLY artık 2022 sezonunun sonuna kadar üç yıl boyunca Formula 1’in “resmi sponsoru” olacak. Ernst Prost sözlerine, “Formula 1’in ulaştığı büyük kitle, LIQUI MOLY’nin tüm dünyadaki marka bilinirliğini arttırmamıza olanak verecek,” diye devam ediyor. Üstelik, söz konusu olan sadece çok geniş bir kitleye ulaşmak da değil. “Formula 1, motor sporlarında seçkin bir organizasyon, LIQUI MOLY de yağlar ve katkı maddeleri alanında seçkin bir marka. Formula 1’de reklam yapmak, hem son kullanıcılara hem de endüstriye verilen güçlü bir mesaj. Bu bizim, ortamdaki gitgide daha güçlü hale gelen kuru gürültünün arasından sıyrılıp öne çıkmamıza yardımcı olacak.”

LIQUI MOLY, Formula 1’e 2019 yılında katılmıştı. Orta boy bir yağ ve katkı maddesi üreticisinin dünyanın en büyük yarış serisinde varlık göstermesi, o zaman sektörde bütün dikkatleri bu şirketin üzerine toplamıştı. Mavi kırmızı logo, on bir yarışta ön planda boy göstermişti. Ernst Prost, “200’e yakın ülkede 1,9 milyarın üzerinde kişi bu yarışı televizyondan izledi,” diyor. İnternetten izleyenleri, yarışlara bizzat gelen izleyicileri ve haberleri söylemeye bile gerek yok. Bu sayıya, her yarışa gelen ortalama 200.000 izleyici ekleniyor. Sosyal medyada Formula 1’in paylaşımlarını takip eden kişi sayısıysa milyarları buluyor. Ernst Prost: “Başka hiçbir yerde dünya çapında bu kadar geniş bir kitleye ulaşmak mümkün değil.”

Formula 1 CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Chase Carey, “Başarılı geçen bir yıldan sonra işbirliğimizin uzatılması, Formula 1’in marka bilinirliği ve markaya bağlılık bakımından işe yaradığını gösteriyor,” diyor. “LIQUI MOLY’nin gelecekte Formula 1’e daha da sıkı angaje olmasına memnun olduk.”

Formula 1 en büyüğü olsa da yağ markasının bu sektördeki dünya çapında tek sponsorluğu değil. LIQUI MOLY aynı zamanda MotoGP’de de temsil ediliyor, LIQUI MOLY Bathurst 12H uzun mesafe yarış parkuruna adını veren şirket, Ocak ayında yapılan Dünya Hentbol Şampiyonası’nda ve çok sayıda kış sporları etkinliğinde de yer aldı. Ernst Prost, “Bütün bunlar kendi başına birer amaç olmaktan ziyade iş ortaklarımızın satış oranlarına destek olan pazarlama konseptimizin yapı taşları,” açıklamasını yapıyor.

Bu angajmanın dünya çapındaki etki alanı LIQUI MOLY açısından büyük öneme sahip. Şirketin ana yurdu Almanya’daki satışların toplam cirodaki oranı sürekli olarak düşüyor. Ernst Prost, “Orada zaten o kadar güçlü bir pozisyona sahibiz ki daha fazla büyüme kaydetmek pek mümkün değil,” diyor. “O yüzden, geleceğimiz uluslararası piyasalarda göstereceğimiz varlığa bağlı. Uluslararası platformda hâlâ yararlanmak istediğimiz büyük bir potansiyel yatıyor. İşte Formula 1 tam da bunun için çok önemli bir enstrüman.”

2020’de LIQUI MOLY’nin katılacağı Formula 1 yarışlarının takvimi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.